Taormina

11 juni 2016 - Taormina, Italië

Alle goeie dingen in drieën, dus ga ik vandaag nogmaals  op weg naar de Etna, .

Het zit niet mee, en het is een stuk verder dan vanuit Catania, en daarboven hangt toch nog veel bewolking  ook al had men beter weer voorspeld. Ik besluit eerst maar eens koffie te gaan drinken,en als ik dan uiteindelijk boven ben,is het kraakhelder, mazzel dus  Ik ga met de kabelbaan van 1800 mtr  naar 2900mtr en dan met de truck nog 200mtr hoger  daar maken we een wandeling,rondom een paar kraters,met de nodige informatie van een gids.  Verder omhoog mag niet zonder begeleiding,en uitrusting

Het is een indrukwekkend maanlandschap van een immense grootte,  met meerdere kraters,die ook steeds veranderen,of ergens anders weer opduiken,door weer een nieuwe eruptie, en lavastromen, die huizen en bomen op hun weg naarbeneden  verzwolgen.

Op mijn gemakkie tuf ik weer naar  beneden, het was erg indrukwekkend.  S avonds heb ik nog een dorpje bezocht,nog hoger op de berg dan Taormina,met prachtige uitzichten.

Met twee dames in mijn hostel  een uit Berlin, en eentje uit China,die studeerde een jaar in Philadelphia, heb ik nog wat zitten praten ,tot ik zei dat mijn blog nog af  moest ,nu zitten ze samen opzet balcon met isola bella als uitzicht.

Kon slechts hier. ... Tot morgen.

1. Diny Aker Wouters:
    11 juni 2016
    Wat geweldig wat jij allemaal beleeft super die mooie foto,s geniet nog van deze week .groet Diny
  2. Mien van der Zanden:
    12 juni 2016
    Hoi Mariet Gelukkig dat het mooi helder was. Hoe je alles beschrijft,geweldig Zonder moeite zie ik je in'n astronauten pak en op de maan rond wandelen. Geniet nog even verder. groetjes knuffel Mien.
  3. Leomar:
    12 juni 2016
    Schitterende foto's, indrukwekkend.. Dan zijn wij als mens toch maar nietige wezentjes bij zo'n machtig mooi natuurgeweld...... Heel, heel mooi ...