Catania

8 juni 2016 - Catania, Italië

In Catania op de camping, ook prima,zolang het goed weer is, en dat was tot nu toe het geval ,morgen voorspeld men regen, en dat zou zomaar kunnen.

Ik was vandaag richting Etna gereden, dat omvat een supergroot parkongeveer 30 km vanuit de camping  als je de stad uitbesteden, is het een schitterende route,steeds meer lavavelden van

Waar je tussendoor rijd hier en daar een in allerijl verlaten huis  dat verzwolgen is door de lava.

Op een hoogte van ongeveer 1900mtr staat een refugio, het is ook het eindpunt  of begin voor een tocht naar de krater.

Al dan niet te voet of met de kabelbaan, maar ik bekijk het eerst hier maar eerst  koffie,.Er zijn hier ook meerdere wandelingen te maken,  en ik besluit hier maar  eens op onderzoek uit te gaan, ik stel me zo voor,dat het er op de maan ook zo uit moet zien!

Als ik alles bekeken heb, op deze hoogte word het steeds mistige en ik besluit om het voor vandaag voor gezien te houden, ik heb nl nog 3 dagen de kans om die grote puist van boven te zien ,en met deze bewolking lijkt me dat geen succes, en nogmaals deze weg rijden ,is ook geen straf.

Die mogelijkheid had dat jonge stel niet die kwamen uit Moskou ,en verbleven te ver van hier,om morgen nog eens terug te gaan,jammer de natuur ..........juist ja.

Toen ik vroeg of er geen vulkanen waren in Rusland, antwoorden ze jawel in kamchatca,,maar dat is te ver van Moskou.

Geen idee waar dat nou ook zal zijn hij wist, wel waar den Bosch lag,want daar was hij vorige maand nog geweest.....Tot morgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Leomar:
    8 juni 2016
    Ohhh wat heb jij toch een goeie keus gedaan, dat gedeelte van Italië te ontdekken..... Ongelooflijk grandioos, en zo lek, je interessante ontmoetingen...... Ben echt jaloers op je.... Blijven genieten en blijven schrijven, want ik wil de hele reis met je mee....
  2. Jeanne vd heijden:
    8 juni 2016
    Ik. Volg je nog steeds wat heb je al. Veelbeleefd en mensen ontmoet die vulkanen zijn wel byzonder vond ik ook, ik heb ook boven op de etna gestaan het is inderdaad net een maanlandschap en de grond voelde nog warm aan we hebben het er nog wel over samen,nog een goeie reis verder en tothet volgende bericht. Groetjes en een dikke k uf van jeanne v.d.h
  3. Ans pijnenburg:
    8 juni 2016
    super Mariet wat een geweldige reis
    gr Leo en Ans.
  4. Ria vd Meijden:
    9 juni 2016
    Geweldig Mariet wat een beleving en wat een mooie reis daar zul je nog lang van nagenieten denk ik zo
    Een goede reis nog en groetjes van Ad en Ria
  5. Tineke de Kleijn:
    Hoi Mariet.
    Het ziet er weer geweldig uit, die Etna en zeker je foto,s weer.
    Ik geniet met je mee, ga zo door, nog veel genieten van alles om je heen, gr. Tineke
  6. Mien van der Zanden:
    9 juni 2016
    Hoi maatje leuk dat het weer allemaal mooi in mijn mail box komt, en al je avonturen mee beleef, Wat is het mooi daar Ben nooit in Italie geweest. Nu kan ik lekker meegenieten .Mooie foto's. Maar dat je niet alles kunt mailen begrijp ik ,daarom zal ik blij zijn je verhalen weer uit je eigen mond te horen. Nog 'n fijne voortzetting dikke knuffel en groetjes Mien.