Matera

26 mei 2016 - Matera, Italië

Vandaag even een bijtanken moment voor de middag

In de namiddag heb ik nog dit mooie plaatsje bekekenvan verschillende kanten mijn scooter brengt mij overal,ook waar geen auto 's inmogen Hier volgt nog een anekdote ik had slippers met gladde zolen,en de wegen (in dorpen) zijn van spekgladde natuursteen,dus met slippers in kombinatie met mijn scooter is dat geen goede keuze

Dus ik ga naar eenintersport  winkel en zoek een paar schoenen met profiel,men ziet mij met mijn helm sjorren en  vraagt waar gaat u heen  ik verontschuldigd me dat ik geen Italiaans  spreek en zeg van holland te komen en van rome naar Sicilie  te gaan

Hilariteit alom de verkoopsters moesten dat kennelijk ook  weten? en de eigenaar

Wilde met mij op de foto ik moest hem maar opzoeken op Facebook  en reclame maken voor zijn winkel.!!!

Ik kreeg nog een vlaggetje mee van matera ik moest mee lobbyen om matera in 2019 op de werelderfgoedlijst te krijgen.

Morgen naar colignano aan de kust     groet mariet

1. Tineke de Kleijn:
    27 mei 2016
    je ontmoet wel heel erg veel leuke mensen, maar dat hoort bij zo,n reis natuurlijk. veel plezier verder. groetjes Tineke
  2. Leomar:
    5 juni 2016
    Fantastisch zulke ontmoetingen..... En nu echt gaan lobby-en, het plaatsje verdient het, zo te zien....