Tusa

6 juni 2016 - Stromboli, Italië

Vanmorgen nog even geprobeerd  om mijn reisblog  vlot te trekken,maar het lukt van geen kanten,een grote punt erachter, (voorlopig)

Om tien voor twaalf vertrekt mijn boot richting Milazzo,maar er moeten eerst nog vier eilandjes worden aangedaan, nl  Paranea, simavi  Lipari,en Volcano, dus om drie uur arriveren we in Milazzo, (ik maak nooit een cruse)

Mijn scooter opgehaald, en dan richting Cefalu ,of ik dat haal vandaag is de vraag,ivm  die late aankomst, maar we zullen zien.

Het schiet lekker op,die kustweg is qua verkeer goed te doen,en ket uitzicht is prachtig, maar het is de namiddagzon die behoorlijk lastig is ,omdat die recht van voren schijnt,zodat het extra moeite kost om veilig te rijden.

Als ik dan een bord zie ;   agritourismo 11km draai ik meteen af,de weg slingert omhoog ,ik zie boven op de berg een dorp, het zal toch niet..... Maar jawel hoor ,maar als ik eenmaal in het dorp ben belandt ,zijn er geen borden meer te zien.

Ik vraag het aan een paar mensen,die staan te praten,en er word druk vergaderd,wat er nou moet gebeuren!!!

En word er een aangewezen,die moet mee om de weg te wijzen, want zo uitleggen valt niet mee,achteraf begrijp ik dat.

Ja meerijden maar hoe???? Hun plannetje is al klaar,eentje krijgt mijn rugzak, die altijd voorop staat,op zijn rug,en gaat bovenop mijn tas,achter mij zitten,en zo wijst hij de weg....

Het moet een genante vertoning zijn geweest, we hadden zat aandacht....

Maar zo kwam ik wel waar ik moest zijn,had ikzelf nooooit gevonden.

Ik kreeg een nette kamer toegewezen en als ik hem dan even terugbracht, was ondertussen het eten klaar! Zo gezegt zo gedaan, hij liep in de wolken,toen ik hem terugbracht,en ik had een heerlijk onderkomen,op een schitterend plekje  Bello,bello

Tot morgen,