17 Jan. Ronda

18 januari 2015 - Schijndel, Nederland

1. En zo ben ik weer klaar om te vertrekken,zo gepiept,met dank aan ryanair, die ervoor zorgde dat ik niet zoveel spullen bij me had!
  2. Op weg dus naar Ronda, wat bekent staat om zijn gigantische brug,die het dorp in tween deeld
  3. Ik neem de touristische route,en ga over Ubrique, zoals ieder dorpje hier, vanuit de verte een plaatje om te zien, alleen parkeren valt niet altijd mee,overal eenrichting,en hartstigge steil , maar hier heb ik geluk.
  4. Zo'n dorp is als binnenkomt toch groter dan gedacht ,het is een doolhof ,zelfs mijn navigator,weet het vaak niet!
  5. Dit is een lederbewerkersdorp ,en het stikt hier van de lederwinkels.
  6. Na een korte wandeling,vervolg ik mijn weg naar Ronda,waar ik rond de middag arriveer.
  7. Het weer is prachtig,ook al was er anders voorspelt,dus tussen de winkelende spanjaarden door ,richting het oude centrum , en voordat ik het in de gaten heb is het al 5 uur.
  8. Het word frisser,maar de zon staat nog hoog,en tegen de avond,is het in de bergen ook mooi,dus ....en zo kom ik o.a.langs Juzcar het blauwe dorpje,wat ik ook op google maps tegenkwam!
  9. Zo,en zo zat mijn dag weer vol, morgen zien we wel weer gr Mariet.

1. Leomar:
    18 januari 2015
    SCHITTEREND........meer kan ik daar niet aan toevoegen....
    Lieve groetjes
    Marieke
  2. Diny Aker Wouters:
    18 januari 2015
    Mooie foto, s en wat fijn dat het gisteren zo, n mooi weer was .jammer dat het vandaag pet is hier is het net zo mischien morgen weer beter tot gauw diny
  3. Tineke de Kleijn:
    19 januari 2015
    Hoi Mariet, ga ook nog naar het beroemde stieren vechten in Ronda?
    Geniet want het is daar zo mooi, ik spreek uit ervaring, groet Tineke