Arcos de la Frontera

16 januari 2015 - Schijndel, Nederland

Hoi hoi,

Het heeft vannacht geregend,maarnu is het droog,al is het wel frisser geworden.

Ik maak maar weer een rondje ,inde buurt,en laat me verrassen,niet al te ver ik wil wel een paar dorpjes wat nader bekijken.

Als  eerste is dat Zahara, ik heb wel zin in koffie dus eerst een bakkie doen, en dan op verkenning uit

Er is een oude burgt,en boven is een  (mirador) uitzicht,dus ik laat me verleiden en klim omhoog.

Het uitzicht is inderdaad de moeite waard,de zon is intussen weer terug,en ik zweet ervan.

In een ander dorpje eet ik een hapje ,en besluit terug te rijden naar Arcos,mijn verblijf en bekijk het oude centrum .Ik zie,dat je er met je auto in mag en waag het erop,te voet is best ver,en ook vermoeiend,steeds omhoog.

Tot het hoogste punt,bij de burgt is het,zij het voorzichtig te doen.

Dan staat er;niet breder dan 2mtr,en ik zie er autos inrijden!

Eenmaal bovenstaan meerdere autos hutjemutje tegen elkaar,en het enige straatje naar beneden,is...inderdaad niet veel breder dan 2mtr,daarbij 25% daling!!!

Ik vraag een vrouw of dat mogelijk is,en ze maakt me duidelijk,dat het moet kunnen,zij het voorzichtig, ik waag het erop,de spiegels,hebben weerskanten geen handbreedte over,inklappen zou een optie kunnen zijn,maar het is mijn eigen auto niet,dus laat maar.als er een voetganger is moet hij in een portiek  wachten.Er komt een auto achter me aan,die doet dat vaker,dat geeft me moed

En zo gaat dat, 2mtr breed,25%dalen, bochtje om,enzovoort....en steeds die auto achter me, en de handrem in beeld.

Eenmaal beneden maak ik nog een paar fotos vanaf de buitenkant van dit speciale dorp.  Tot morgen  Mariet.

1. Marcel en Marieke:
    16 januari 2015
    Wow, dat is stijl. Knap zeg!!

Marcel en marieke
  2. Diny Aker Wouters:
    16 januari 2015
    Jij durft zeg knap hoor !groet diny
  3. Leomar:
    17 januari 2015
    Whauw moedig zeg!!!!! Dat houd de spanning en de surprices die je onderweg tegenkomt, zo speciaal..... Geweldig.....
    Lieve groetjes
    Marieke
  4. Toon Van Boxtel:
    17 januari 2015
    komt ons zeer bekend voor. Alleen was de weg een eindje verderop afgesloten en moesten we dezelfde weg terug afleggen, maar dat was alleen achterwaarts mogelijk.
    Heerlijk toch.
    Prachtige foto's en verslag!
  5. Jan Wassenaar:
    17 januari 2015
    Ik zie wel je wordt :n echte coureur?maar je bent wel wat gewend,
    ze maken jou niet gauw bang, maar we zien aan de foto"s dat het daar schitterend is .geniet er maar van .
    gr Jan en Fien
  6. Tineke de Kleijn:
    Hoi Mariet,
    Ik ben zeer blij dat ik niet naast jou heb hoeven te zitten, ik denk dat ik mijn box goed vol zou hebben, wanne waaghals ben je toch.
    maar zo zie je nog eens wat van de wereld. groetjes Tineke
  7. Marcel en Marieke:
    20 januari 2015