Stromboli

3 juni 2016 - Stromboli, Italië

Om 7uur loopt mijn wekker af ,bakkie koffie en da  inpakken en wegwezen.Om 8.50 arriveerde de boot,die brengt ons in 2uur naar Stromboli met 2 tussenstops op Lipari,en Paranea Mijn hotel is vlakbij het haventje ziet er goed uiten na een oriënterend  wandelingetje en een hapje eten ga ik maar eens even siësta houden, hoe langer je hier bent,hoe beter je begrijpt,waarom de mensen hier deze gewoon te erop na houden.Tussen 1 en 4 ligt het leven en hier nagenoeg stil en dat heeft alles met het klimaat te maken dussluit ik me daar maar eens bij aanRond half vijf ga ik maar eens op onderzoek  uit, ik maak een praatje met een Oostenrijkse mevrouw,die hier tochten organiseerd en laat me informeren, wat er voor mij haalbaar is???Ik voeg de daad bij het woord en besluit een stukje de berg op te gaan, tot een observatiepunt, ik zie wel hoe ver ik kom....Uiteindelijk bereik ik dat punt met veel moeite die verrekte losse lavasteen maken het zwaar.,maar het uitzicht maakt alles goed ongeveer om de10 min stijgt er een zwarte rookpluim op uit de krater,ik bekijk het schouwspel,samen met een Spanjaard, die Duits kon ,70 jaar was  en momenteel op Tenerife woonde en  van vulkanen geobsedeerd  was.na een tijdje begon ik aan mij  afdaling nadat we elkaar goede reis hebben gewenst,onderweg heb ik nog een paar mooie foto's kunnen maken van de zonsondergang  op dit speciale plekje.

Nu was ik wel toe aan een hapje eten,en je gelooft het of niet ,maar tijdens het eten ineens een vuurfontein daar het is zowaar angstaanjagend zo dichtbij te kunnen komen.

Gauw een foto maken en wat denken je....leeg...

Het geeft een dubbel gevoel,enerzijds  euforistisch  en anderzijds  bale.

Maar een ding weet ik zeker,ik ga hier morgenavond weer terug,met een jas en een volle batterij.

In het pikkedonker  slof ik naar huis en als ik om half erf aankom,zegt de receptioniste, Are  you tired? can i ask you, what 's your age?

1. Jeanne vd heijden:
    8 juni 2016
    Wat een geweldige foto's gr jeanne van der heijden