Volcano

2 juni 2016 - Volcano Palinuro, Italië

Gisteren alvast een beetje het eiland verkent,dus dat doe ik vandaag nog eens wat uitgebreider over.

Al de bewolking is intussen weer weg dus het beloofd een mooie dag te wordenen geloof me of niet,met zo'n scooter te rondtrekken en om iedere koek een ander uitzicht,en een lekker wil die erbij ,is zeker geen straf.

Ik rijd eerst maar eens  andere kant op dan gisteren en rijd net zo lang geleden tot ik niet meet verder kan,ongeveer een tot anderhalve kilometer

Dan kom ik uit bij een superieure report, met een Waaw uitzicht terrasvormig gelegen

Nou ik ben wel toe aan een bakkie koffie dus laat ik mezelf maar eens verwennen,er word me een drankenkaart aangereikt met veel egards,en ik bestel iets,dat op koffie lijkt het is koedijk, er zit ijs in,en er zit een schuimlaag op....???

Jawel de naam stond er wel bijmaar die ben ik vergeten,maar het smaakte goed.

Nadat ik  nog een tijdje heb zitten genieten van dit schitterend uitzichten vroeg om af te rekenen,werd er naar mijn kamer nr gevraagd,wat ik al een beetje verwacht had.

Toen ik zei dat ik dat niet had moest er een hele administratie isolatie aan te pas komenen ik moest mee naar de receptie ook zo'n Waaw moment  ,daar moest eerst nog een schriftelijke bevestiging uitgedraaid en toen kon ik mijn 6 euro kwijt!

IkIk het nog een compliment  gegeven voor hun mooie ambianen ben vertrokken

Het hele reflex moment was me wel 6 euro waard en ik had al zoveel koffie op voor een euro dat ik  onder, dat dat wel een keer mocht.

Zo dat was dat maar weer op avontuur uit,ik heb die brommer nog tot 5 uur vandaag dus.... En steeds andere uitzichten,ik meen ook steeds foto's te moeten maken,maar ik realiseer me,dat het  oor andere allemaal op elkaar lijkt,maar als je hier rijd is het genieten

Ik rijd naar de andere kant 'van het eiland de ook tot je niet verder kunt, daar zit ook een tentje,nee geen report, daar heb ik gisteren gegeten...En lekker dat dat was

Dus besluit ik om nog maar eens terug te gaan,de weg erheen was ook de moeite waard gisteren zat het vol,en dat is nu ook weer het geval,maar met wat improvisatie word er toch een plekje vrijgemaakt

De hele familie rent zich te pletter en de Opa zorgt dat alles netjes is ,zijn de gasten weg zorgt hij in een mum van tijd dat alles opgeruimd is Oma helpt in de keuken en de zoon ruim twee de zaak

Ze toveren met z'n  allen in een mum van tij,de lekkerste gerechten op tafel,zonder toeters en bellen, het oude basje zucht,en grijpt af en toe naar zij  rug ,maar hij heeft voldoening van z'n werk,toen ik wegreed,zwaaide hij me nog na.

Twee uiterste vandaag, voor elk wat wils.

Tot morgen.

Van reisblog naar fotoboek