Baume les Dame

6 juni 2015 - Jura, Frankrijk

Door alle gasten uitgezwaaidHet was vandaag een langere tocht,dan ik bedoeld had,maar dat kwam voornamelijk,omdat er geen campings voorhanden waren..

Op enig moment toch gevonden, het was wederom een mooie route door de Jura,een anekdote,wil ik jullie nog vertellen;

Mijn navigator zei op een moment; rijd 45 km,opzich was dat  iet zoveel bizonders,ware het niet dat ik.....van de dorst ,alles gezien behalve een barretje,om wat te drinken....en op enig moment,ja hoor groot restaurant,vlak aan de snelweg .

Ik tufte achterom,en daar zaten nog meer mensen ophet buitenterras,het leek wel een feestje,ze  zagen dat ik twijfelde,en wenkten,dat ik erbij kon komen.

Er kwam iemand opdraven die duits sprak,en die legte uit,dat ereen welkomsborrel gaande was,omdat haar vriendin dit grote retaurant gekocht had,en dat het a.s Maandag geopend werd!

M,a.w een soort of "ik vertrek" waar ik in was beland.

Ze waren natuurlijk ook benieuwd,naar mijn capriolen,en het werd gedetaillerd vertaald door de duitssprekende.

Ik heb de eigenaaresse, verzekerd,dat het  wel goed zou komen met haar toko,want ik had al een uur met dorst rondgereden!!

Mijn drinken was gratis,en ik werd door alle gasten uitgezwaaid!!

Gr Mariet.

1. Toon Van Boxtel:
    6 juni 2015
    Een scooterende kraai vangt altijd wat.
    Zit dinsdag nog steeds on de planning?
  2. Jan Wassenaar:
    7 juni 2015
    Het is toch prachtig om dit allemaal mee te kunnen maken je ziet
    maar weer als je ze aanspreek ben je overal welkom. ik weet zeker
    dat je weer "n heel boek kan schrijven over deze reis. wij hopen
    dat de rest ook zo goed zal verlopen. gr Jan en Fien
  3. Mari de Visser:
    7 juni 2015
    Hoi mariet je bent al flink op terugreis,we hebben van jou fotos en verslagen genoten,nog een goede terugreis en tot spoedig weerzien in schijndel

gr.nelly-mari
  4. Mien van der Zanden:
    7 juni 2015
    Hoi Mariet.Terwijl jij weer 'n hoofdstuk aan je boek toe voegt ,gaat hier alles zijn gangetje (Dus gewoon saai)maar peppen jou belevenissen alles erg leuk op.Er lopen gelukkig nog veel aardige mensen op deze aardkloot.Nu maar verder genieten van al het moois van Frankrijk. Maar zal toch blij zijn als je weer terug bent.Dus bij deze weer veel groetjes doeiiiiiiiiiiiiiiii
  5. Ria vd Meijden:
    7 juni 2015
    Mooi om dit allemaal mee te maken al die gebeurtenissen zo kom je voor verrassingen te staan die deze reis zo bijzonder maken en waar je nog lang van kunt nagenieten.
    Een veilige reis huiswaarts
    Groetjes Ad en Ria
  6. Tineke de Kleijn:
    7 juni 2015
    Hoi Mariet, Ik ben ook weer in Schijndel dus hier weer een klein berichtje van mij, jij bent toch ook een bofkont, zo weer een glaasje of wat gratis, maar dat heb je als je in beweging bent, ik heb samen met mijn menneke een klein 350 km. door Nederland gefietst kom je ook heel veel leuke mensen tegen en lekker weer gehad. Hoe lang ga jij nog verder door? ik hoor en zie het wel op deze reisblog. Morgen ons uitje met de Wereld winkel, een stukje fietsen en dan naar??????? schrijf ik nog wel.groetjes weer van Tineke
  7. Coby Warmerdam:
    8 juni 2015
    Hallo Mariet.
    Jij bent toch een bofkont, zo hou je nog vakantiegeld over! Ik had die gezichten van die mensen wel eens willen zien toen jij daar achterom aan kwam met de vlam in de pijp van je scooter.
    We hebben een leuk uitstapje gehad met de dames van de Wereldwinkel, eindje rond gefietst, bij het kapelleke in Eerde pauze gehad met ranja en daarna weer rond gefietst en uiteindelijk bij de Schaapskooi aangekomen. Heerlijk koffie met appeltaart op rondleiding gehad en toen met z'n allen een pizza gemaakt in de steenoven gebakken en toen lekker smullen. Het was hartstikke gezellig.
    Ben weer benieuwd naar je gezellige verhalen als je weer terug bent. Groetjes Coby
  8. Leomar:
    12 juli 2015
    Late reactie op je geweldig leuke happening.. Fantastisch zo ontvangen te worden... Wij zijn een week geleden terug thuis gekomen.. veel achterstallige post beantwoorden..
    Lieve Groetjes
    Marieke