corigliano a mare

27 mei 2016 - Corigliano Calabro, Italië

Ja en voordat ik daar eindelijk was....

Laat ik bij het begin beginnen, vanmorgen afscheid genomen van een jongeman uit Bogota, die heel Italië had rondgereisd gisteren ook naar Polignano en alberobello (kleine huisjes) geweest was ,en het fascinerend vond

Vandaag reisde hij terug via bari naar turijnom vandaaruit terug naar huis te vliegen

Hij was op vele plekken geweest tot in patagonie, maar op hem hadden de zoutmeren van Bolivia wel het meeste indruk gemaakt.....ik kan me daar helemaal bij aansluiten.

En nu verder om 10 uur zit ik weer tussen de tassen het landschap verschild van gisteren ,hier zie ik glooiende de landschappen met goudgele korenvelden.

Het schiet lekker op om een uur bekijk ik de kust en ben wel toe aan een boterham en ik nestel mezelf onder een boom,heerlijk rustig hier ik ben aleen met de zee.

Ik moet nog maar 25 km dus het zou een makkie moeten zijn ware het niet,dat er 2 corigliano 's zijn eentje ongeveer 10 km uit de kust waar ik in eerste instantie verzeild raak,het ligt hoor boven op een berg ,alle steile weggetjes gehad maar geen holiday hotel na een vraag aan een hoteleigenaar,die wel internet had en me verwees naar al mare aan zee dus...ondertussen had ik al een verzoek gehad van een oud mannetje die overigens Duits sprak,of ik mee ging eten,,,,,en....nee karen ook hij had geen Ferrari, maar een oude scooter en daarbij had hij geen water en zeep gezien de laatste paar weken....

Maar alle gekheid op een stokje had ik nog geen hotel mijn navigatie maar eens aangepast,en weer tuffen.

Het is nog best een eindje maar rond de de klok van 4uur beland ik in een  hotel genaamd poseidon die man zei dat ik daar zijn moest het zou hetzelfde zijn als wat ik had geboekt...mijn scooter werd in de garage gezet  ik sleepte het nodige naar binnen,paswoord voor internet enzo. ...

Maar toen ik uiteindelijk dan uiteindelijk toch  internet had ,en de foto's van mijn geboekte hotel zag zag ik geen herkenning ,daarbij komt nog dat dit hotel 45 euro kostte en die van mij 25 plus dat dat andere mij 17.50 kostte om te annuleren.

Dit was niet mijn bedoeling!!! En dat heb ik hem eens even duidelijk proberen te maken

Na een heleboei telefoontjes inclusief booking.com. uit Frankrijk en uiteindelijk uit Nederland, stond ik nadat ik alles weer had ingepakt uiteindelijk om half 6 op de juiste stoep!!!!!!

Goed ontvangen en met mensen uit brig Zwitserland gesproken ,mooie tijden..

Tot morgen mariet

(Jullie missen de hoofdlettemaar dit is wel zo makkelijk )

1. Mien van der Zanden:
    27 mei 2016
    Goed zo jij laat je niet bedotten. prachtig zit hier gewoon te glunderen ,hoe jij dat aanpakt! Ondertussen weer mooie foto's gemaakt. En als je maar geen spijt krijgt dat je zomaar 'n aanbidder laat gaan haha! Maar het is weer 'n mooi verhaal .Wens je voor morgen weer 'n fijne dag .groetjes dikke knuffel Mien.
  2. Karen:
    27 mei 2016
    Je verhalen, ontdekkingen, ondervinding en ontmoetingen blijven boeien en boeiend. Ik vind het knap wat je doet en wens je nog een fijne rit met al het moois of gezellig of vriendelijk dat Italië te bieden heeft. (Kunnen wij nog lekker volgen hier ;-).)
  3. Diny Aker Wouters:
    28 mei 2016
    Het is weer geweldig mooi en heerlijk de zon dat maakt de boterham extra lekker toch! Knuffel xxx
  4. Marcel en Marieke:
    28 mei 2016
    Wat een leuke verhalen steeds weer enne jaja wie weet kom je op deze manier nog Echt een leuke man tegen
    Fijn dat je weer zo geniet
    Marcel, marieke en de kids