Madrid

26 mei 2015 - Madrid, Spanje

Zo,vandaag vroeg op stap,want er is zoveel te zien,eerst mijn horloge ophalen bij de Juwelier,om 10 uur heeft hij gezegd,de batterij was op,en ik wil graag weten hoe laat het is.En dan eerst maar eens naar de touristinfo,wat gegevens ophalen,daar werd gezegt,dat je als eu ingezetene,gratis binnen mocht,in het werkpaleis van de koning,maar danwel tussen 6 en 8 uur s avonds
eerst maak ik een wandeling door de stad,langs het Prado,een van s werelds meest indrukwekkende muzeums, ik maak de keuze om hier niet binnen te gaan, wil ik meer van Madrid zien,dus loop ik door het Retiropark,een inmens groot park waar je zo in kunt verdwalen,niet voor mogelijk tehouden,midden in de stad!Ja,af en toe word ik toch met mijn leeftijd geconfronteerd, en ga ik er maar eens even bij zitten.
Ikzit in de buurt van het Etocha trienstation,ik weet niet of het u zich herinnerd in 2004 is hier s morgens om 7 uur een aanslag gepleegd,door el quaida, ik ben daar naar binnen gegaan,het is vergelijkbaar met schiphol,zo groot, en veel mensen.... en s morgens om 7 uur is het nog drukker .
192 DODEN een gedenkteken in de vorm van een gat in de vloer herinnerd eraan...
zo even naar de supermarkt,en dan,naar het paleis
In een woord indrukwekkend!niet te vergelijken met bv HetLoo.
eEn nu ga ik naar bed,want het word morgen weer tuffen (kan ik lekker uitrusten)
GrMariet

1. Leomar:
    27 mei 2015
    Kan niet anders zeggen, dan FANTASTISCH..... En val in herhaling.. geniet ervan. Gezellig druk hier met gezinnetje zoon Serge, dus ben weer weg..
    Lieve groetjes
    Marieke
  2. Jan Wassenaar:
    27 mei 2015
    Als je op vakantie bent hoef je niet te weten hoe laat het is? maar
    ik begrijpt wel je wil op tijd bij de koning zijn? Als je toch in de
    gelegenheid ben moet je eens naar het stadion van Real Madrid
    gaan kijken daar kunnen 120 duizend mensen in je geeft wel niks om voetbal maar als je er toch bent is dat wel interessant gr Jan en Fien
  3. Coby Warmerdam:
    27 mei 2015
    Wat fijn Mariet dat alles naar wens verloopt. Je hebt al veel gezien mooi toch. Geniet er nog van en blijf bij de tijd zou ik zeggen. Alles rustig hier in het Schijndelse. Groetjes Coby
  4. Mien van der Zanden:
    28 mei 2015
    Hallo Mariet.Geweldig jou te volgen op weer .n Fantastische trip.Het gaat snel alweer twee weken voorbij!Hoop dat je er net zo veel plezier aan beleeft als ik hier,en met mij al jou volgers denk ik.Pas goed op je zelf,en ga verder met genieten dat doen wij hier van jou.Groetjes en doeiiiiiiiiiiiiiiii