Sevilla

12 januari 2015 - Sevilla, Spanje

12 Jan. Sevilla

Na meer dan een uur gedoe,met wifi houd ik het voor gezien,morgen zien we wel weer!

Vandaag ging het richting Sevilla, maar dan niet over de snelweg, ik had een mooie route uitgezocht,met dank aan google maps,

En ging samen met mijn kaatje (ford ka) op pad.

Het weer werd gaanderweg zonniger, tot het zo warm werd,dat de airco aan moest.

Het uirzicht was schitterend, heel anders dan naar Italie ,maar zo heeft ieder land iets eigens, hier zijn dat de talrijke olijfgaarden, en de kleuren van de bodem van oranjerood tot geel en grijs.

Rond de klok van 2 bereik ik Sevilla, en vind vrijwel meteen mijn hostel. L

Het ziet er goed uit,ik heb een eigen kamer met een groot bed.

Maar... wat is hier te zien ( veel belangrijker dan dat bed) ik ga dan ook vrijwel meteen op onderzoek uit.

De kathedraal die in eerste instantie een moskee was is mijn eerste prioriteit .

Deze kerk is de grootste in zijn soort ter wereld, het mausoleum van columbus kun je zien, en het hoofdaltaar is een bezienswaardigheid opzich ... puur goud...

Ik beklim nog de toren, ....zonder trappen.... en heb een prachtig uitzicht over Sevilla.

Zo,en nu nog dat andere bouwwerk,wat mij wel de moeite waard leek en..ik had me niet vergist!

Het ging om; place d Espagne in een woord geweldig!!!

Zooooveel tegeltjes,en niet een afbeelding hetzelfde!!

Oordeel zelf maar,de beelden spreken voor zich.

Tot morgen, ik ga slapen welterusten Mariet.

1. Diny Aker Wouters:
    13 januari 2015
    Hoi mariet leuk al die mooie gebouwen te kunnen bekijken je geniet volgens mij met volle teugen , heerlijk en straks kunnen wij er ook nog een beetje van genieten hoop ik groet diny
  2. Leomar:
    13 januari 2015
    Geweldig mooie stad Sevilla.. Urenheb ik geslenterd over de Plaza d'espagna.. Schitterend, de kathedraal overweldigend.. Vergeet het Alcazar niet te bezoeken....
    Geniet ervan Mariet, blijf schrijven.. kunnen wij mee genieten..
    Helaas heb ik niet door hoe ik je foto's kan zien. Heb er nu maar 2 van Sevilla.. ???? Help help
    Lieve groetjes